Welcome to the official blog for Raleigh India 12I | July - August 2012



Welcome to the Official Blog for Raleigh India 12J September - December 2012.



Thursday 18 October 2012

Charlie One – Settled In, Having Fun and Working Well


I paid a brief visit to Charlie One yesterday, to find everyone fine and cheerful.

The village where they’re working – Gandanahalli – is about an hour and a half’s drive from Fieldbase in a beautiful rural environment – fairly flat and surrounded by rice paddy fields. Sugar cane, bananas, tomatoes, turmeric and coriander also abound.

Little Manju (one of the Raleigh drivers) and I visited each of the sites where Charlie One is helping to build eco sanitation units, chatted with some of the local people, and joined the team for lunch. For this first of two blogs from our visit, I’m delighted to introduce this guest blog written by Kanahaya Alam (Kana), who comes from Indonesia:

17th October 2012

Charlie One has been in Gandanahalli since the 11th of October. We are staying at a primary school, and have been enjoying tasty lunch and dinner cooked by the local chef everyday. The village has a population of 7,000 residents and lots of curious children.

We started working on the 14th, and so far we have started building ten toilets. The work has been really tough for most of us. We start at around 8, then we have lunch at 1, and finish at 5 o’clock.

We help lifting the cement and bricks for the masons, and we also help them ‘pack’ the bricks. Some of us have learnt some words of the local language, Kannada, but they aren’t very useful outside the construction sites as most of them are words for ‘bricks’, ‘small bricks’, ‘half bricks’ and ‘trowels’.

We are looking forward to our first day off on Sunday when we will be visiting the Golden Temple. ☺

Thanks, Kana.
Kana hard at work - wiping the sweat from her brow as Manju looks smugly on!
Last but not least, here’s a short video of the team as they set off back to work after lunch.


The next blog, bringing news from Tango Six, will appear very soon. Look out for the second blog on Charlie One shortly afterwards, followed by news from Echo Three and Tango Five in a few days’ time…

31 comments:

  1. To Frederique de Laat 12J Charlie 1

    Lieverd, Zo gaaf je op het filmpje te zien. Je ziet er goed en blij uit. Wel hard werken....Volgens mij heb je een erg leuke groep!!XXXXX van ons 3

    Tevens even een bericht van Pom voor jou:
    Hi lieve BFF,

    Niet denken dat ik je vergeten ben want ik probeer al meer dan een week een berichtje te plaatsen maar elke keer lukt het niet, hoop dat het deze keer wel lukt!
    Net een verslag/filmpje gekomen van jou groep op de site, en volgens mij heb je het echt heel erg naar je zin!! Ik mis je wel hoor!! Heb al zo vaak gehad dat ik dacht: ik moet t echt even aan Fred vertellen, maar helaas dat kan niet.. Mijn tentamen week begint maandag en eindigt vrijdag. Dus ben alleen maar aan't leren...:( Vrijdag naar London voor t weekend, heel erg zin in. Las dat jullie 10 wc's aan bouwen zijn! Wat een mooi geschenk voor die mensen daar, wat zullen ze blij met jullie zijn!
    Tel je weekjes af dat je naar huis komt!! Geniet daar en ik hoop snel wat van je te horen! LoveeeYouu XXX je BFF

    ReplyDelete
  2. Laura Van Heurck18 October 2012 at 15:24

    To Hidde Borstlap CHARLIE 1 12j :
    Hi lieve schat! Alles goed daar? heb je je briefjes goed aangekregen? Heb net de blog gelezen! Zo te horen gaat het goed met jullie project! Leuk filmpje trouwens! Je ziet er goed uit hoor lekker ding ;-) haha! Mama heeft mij vandaag nog 1 dagje laten thuis blijven, hihi :D
    Maar voor de resr gaat alles goed met mij. Ik mis je alleen wel :(
    Je mama belde mij gisteren nog! Ze heeft het heel erg goed gehad in NY! Volgende week woensdag ga ik gezellig bij haar eten! kijk er al naar uit!! Ben blij te zien dat je het naar je zin hebt en dat je het goed hebt! Stelt me gerust!
    Nog heel veel plezier schatje! Hopelijk krijg je je briefjes snel terug aan!
    Dikke kus & knuffel ! Ik denk aan je xxx Love you!!

    ReplyDelete
  3. Caroline Borstlap18 October 2012 at 17:42

    To Hidde Borstlap, Charlie 1:

    ah hahahaha Heidie "it is not going well" ;)? Love the movie!! super fijn om het lieve gezichtje weer even gezien the hebben van mn sexy brother hour ;)! Kzit were op school!! morgue deadline... dan eindelijk even chill :). Dit weekend is de trout van Isabelle Ceusters, heb er del win in! Beetje gek del want ga natuurlijk met yekitje. Het gaat gelukkig wel goed samen! af en toe moeilijk maar nog altijd heel fijn om elkaar te zien. Hij mist je nu ook wel hoor ;) Maar ik vertel hem alles en hij volgt je veel op de Blog. Mammie is nu ook net terug van NY! she brought some presents for my BIRTHDAYYYY :D jeujjj!! ik denk very nice uggs ;) Vergeet maar niet aan mij te denken zondag als je naar de golden temple gaat (I LIKE)!! Btw je foto op FB die ik op schiphol had gemaakt heeft weer een record LIKE gehaald hoor, bijna 100 haha. Je hoort het co alweer zeggen he "OMG is dat een wedstrijd ouzo bij hun?" haha. talking about thé ugli sister BTW, she has a new guy (younger) muahahha even pesten and need to keep you updated ofcourse :D xxxxxxx LY!!!

    ReplyDelete
  4. To Kanahaya Alam, Charlie-1/12J

    Hawaw Kinoy,

    Loved your brief blog...! Glad that you are alive, kicking and working on something important: building toilets !! We are impressed with your new choice of career.. We're saving some works for you when you return... :-)

    Stay healthy and enjoy your days.... !

    Write some more, Poo Lady... :-)

    Love and kisses,
    Mum and Andrew

    yuyun.ismawati@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Lindy Richardson18 October 2012 at 18:54

    To Anna Richardson 12J
    Lucky Charlie One venturers!!
    It was great to talk to you last night and see you alive and well. I've found the Western Ghats of Kerala in our Big Atlas and looked them up on Google to see where you went on your way to Tango 6. What spectacular country! I also saw a photo of a tea plantation and I can see what you mean about the hills looking like a giant turtle! Apparently the Western Ghats of India have just been declared a World Heritage Site (yet another one!) at a meeting in Sankt-Peterborg in July this year. Hope the leopard is lying low!!
    Lots of love,
    Mum
    xxx

    ReplyDelete
  6. To Frederique de Laat 12J Charlie 1

    Ha Fre,

    Stoer hoor je zo te zien op weg naar toiletpottenheaven! Leuke groep? Ik hoop het voor je. Zo te horen hebben enkele wel veel humor. Belangrijk lijkt me.

    Hopelijk al een beetje gewend aan de vochtige warmte? Als toerist is dat nog te doorstaan maar als arbeider is dat waarschijnlijk andere koek!

    We denken aan je!
    Monique en Paul

    ReplyDelete
  7. To Frederique de Laat 12J Charlie 1

    Ha Fre,

    Je ziet er stoer uit zo op weg naar toiletpottenheaven! Gezellige groep lijkt me. Sommige zijn echt grappig. Leuk voor je.

    Hopelijk ben je al een beetje gewend aan de vochtige warmte. Als toerist al lastig, maar als 'arbeider' zal het wel tegenvallen.

    Veel lachen ook daar? We denken aan je,

    Xxx Monique en Paul

    ReplyDelete
  8. To Frederique de Laat 12J Charlie 1

    Lieve schat, hoe gaat het met je? Ik hoop dat alles oké is! Ik heb het filmpje net gezien, met jou voorop. Ik was heel blij jou te zien en te horen. Hier is alles goed, ben een week in Zwitserland geweest, was lekker en gezellig maar een beetje slecht weer. Heb je al een toliet gebouwd, hopelijk wel een luxe.......? Wens je het allerbeste en veel plezier. Mis je wel hoor! Dikke knuffel, Oma

    ReplyDelete
  9. To Jenny Simpson Charlie 1 12J

    Hello Jen
    Glad to see you're still alive and well and hopefully enjoying building toilets. Hope your birthday goes well, you won't forget this one. Will be glad to hear from you when you return to base. Love Mum and Colin

    ReplyDelete
  10. Hinesh Patel Echo3
    Hi Hinesh
    Hope you are well. How is the project going? Hope you are enjoying yourself.Both Bas are doing fine. Sumatiba is walking with crutches . They will probably release her from hospital Friday or Saturday. Giramasi is arriving tomorrow. I have got yet another essay to write by next week. We have got Harshal's parent's evening on the 23rd October.
    How. Are your cooking talents developing. You will be able to cook for. Us when you get back. I hope you got my previous two blogs. Hopefully we will get some news from your end.Last time we had news was when you set off on your project.
    Look after youself Missing you .
    Lots of love mum

    ReplyDelete
  11. To Kanahaya Alam, Charlie-1/12J

    Kinoy! I am writing a letter for you (literally), hopefully i can send it to you immediately. :D
    Remember to always take care of your health no matter how hard you work there. I miss you so much and wish you enjoy all the experiences and friends there.

    Bye Delicas! ai seu ti pego..hiwhiw..hiwhiw :p

    xoxo,
    Kamay

    ReplyDelete
  12. To Melissa Viola 12J Tango 5
    Hey Liss, how's it going? We're all fine here even though Pop has another black eye! Can't tell you how cos you know him! Osc's been to Ruth and he's had another ear infection. Jess is driving me bananas but her portfolio is nearly finished and she's presenting it on Monday then she's FINISHED hallelujah. My car is getting fixed and i am driving dad's ute, i still can't park :)

    Tomorrow is Jack's 21st party, we will let you know how it goes next time. Btw, Gus fell off his bike and ended up in hospital! he was avoiding a possum and fell off. He is okay, slightly concussed. poor Gus, poor helmet.

    Mim and Katie say hi, so does Marie and Molly. Weather is bad here, hope it isn't too bad were you are and not too hot.

    We miss you, hope you are having a great time.

    Love Mum, Dad, Jess, Sim, Osc and Pop xxxxxxxxxxx

    ReplyDelete
  13. Yay, Kana!!! Hugs and kisses from Indonesia :)))

    ReplyDelete
  14. He Joris!!!!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! He draakmans, je bent nu 17 jaar!! Je begrijpt natuurlijk wel dat we dit nog gaan vieren maar dan wel in December op de Boston Whaler 21 op weg naar fuikbaai of klein Curacao!!!
    OP de video zie ik dat je lekker hard moet werken daar en al een kg kwijt ben en een hele gezellige groep hebt!!! Geniet daar van de mensen, andere culturen en prachtige omgeving want hier in Huizen gaat iedereen gewoon naar school, is het klote weer en nog steeds erg saai dus have fun!!!!

    Hele dikke kus van paps en geniet ook van je meegenomen muziek!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  15. He Joor,

    Van harte met je 17e verjaardag!!! Draakmans, je begrijpt natuurlijk wel dat we het nog gaan vieren maar dan wel in een B. Whaler 21 op weg naar fuikbaai of klein Curacao. Heerlijk varen en lekker zwemmen!!
    Leuke video trouwens en je groep ziet er ook leuk uit. Mooi dat je de kans krijgt tussen al die verschillende nationaliteiten te vertoeven.
    Geniet er nog lekker van en weet dat het hier in Huizen herfst is (20 graden!!!?), iedereen gewoon elke dag naar school moet en het erg saai is!! Dus geniet daar van de mooie omgeving en verschillende culturen. Hele dikke kus en Tsjemamma.

    ReplyDelete
  16. Happy Birthday Jen! Hope you are having a lovely time in India! Lots of love, Sopna xxx

    ReplyDelete
  17. Happy Birthday Jen! Hope you are having a wonderful time, I am sure this birthday will be one to remember! Lots of Love, Sopna xxx

    ReplyDelete
  18. Joris Moolhuisen Charlie 1
    Hiep hiep hoera. gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag. 17 en dan al volwassen, geweldig. (krijg je nog last mee als je straks op school komt.) Zag het filmpje. Trots op je. Wordt het gewoon bikkelen op deze bijzondere dag of wordt er nog een klein feestje gevierd?
    Zit wel humor in die groep van je, lijkt me. dat past wel bij je. Las het mailtje van je vader. Het is hier niet alleen zwaar pestweer maar maupertuus heeft ook nog vakantie. It sucks. Dus mocht je even een dip hebben , denk aan mij. Liefs Joke

    ReplyDelete
  19. Seth Somers Tango 6 12j
    Like dad eagerly awaiting news of Tango 6 . Thought they were going to post something Thurs but so far no new Blog..will keep refreshing till you appear..can't wait to have news of you and hopefully see pics too. Off to run family retreat today in Newmarket.

    ReplyDelete
  20. Seth Somers Tango 6 12 j

    Thinking of you and hoping your having a great adventure and that your feet are not too sore. All my love Mum xx

    ReplyDelete
  21. To Joris Moolhuijsen Tango 1: Hiep hiep Hoera wat een feest jarig in India!! Joor nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag en zoals Cees al schrijft, met kerst vieren we het nogmaals. Geweldig dat filmpje, leuk om je even life te zien om de computer. Volgens mij hebben jullie aardig wat lol daar naast het harde werken.
    wow zondag gaan jullie naar de gouden tempel, zal best veel indruk maken en ook lekker relaxen, zal je wel waarderen na hard werken. Lieve schat, we love you tot horens. xxxxx pap en mam

    ReplyDelete
  22. To Joris Moolhuijsen Tango 1
    Heee joor! Van harte gefeliciteerd jongen!! Ik hoop dat je daar een top verjaardag hebt! En zoals je ouders zeggen: dat gaan we in Curacao nog even overvieren! Jaja, het is definitief, de vlucht is geboekt en ik kan niet wachten!! Ik zie/lees dat je het hardstikke naar je zin hebt daar in India! Goed zo man, geniet er maar van, want dit zal je nooit vergeten! Ik ga nu nog even een berichtje naar je zus sturen, en daarna naar Witchita in Kansas om morgen 2 belangrijke wedstrijden te spelen voor heel veel scouts!! Joris, geniet er van daar op je verjaardag en koppie op!! Groetjes Robin

    ReplyDelete
  23. To Joris Moolhuijsen Tango 1
    Hey Joris! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hebben ze je nog lekker kunnen verwennen? Hoe bevalt het om zo in de elke dag lekker bezig te zijn in de frisse lucht. Is het pittig hard werken? Lekker eelt kweken! Hoe is de groep, op de film lijkt het wel heel leuk. Ben benieuwd naar de verhalen.
    Veel plezier en werk ze:-)...
    Groetjes, Ewald en Inge

    ReplyDelete
  24. To Hidde Borstlap Charlie 1 12J.
    Hiiiii lieve Hidde, wat heerlijk om je zo vrolijk op t filmpje te zien, haha, dacht even dat je echt huilde, grappenmaker, zo ken ik je weer hoor!! Zo te zien is t n gezellige groep, je kunt vast je engelse accenten goed oefenen:), Heerlijk dat je het zo leuk vindt om toilets te bouwen, hou me hier thuis aanbevolen hoor, altijd fijn n loodgieter met ervaring in de familie!!! Ben vandaag bij Elvira in hun nieuwe huis in Den Haag geweest, wonen super leuk, vlakbij zee, zijn we nog even n lekker visje gaan eten, zonnetje was heerlijk warm, voelde nog totaal niet als herfst! Nog lekker even van genieten t weekend hoop ik! Hoe is t weer bij jullie? Erg warm en vochtig of valt t mee? Hoop dat je geniet van alles wat je meemaakt, al zal t heus wel ns minder leuk zijn. Maar denk dan maar lekker aan t feit dat je vrienden hier allemaal naar school moeten, booooringg!! Dat mis ik wel van je hoor, en ook dat niemand me nu meer kan laten schrikken haha! Lieverd, ik ga lekker slapen, hoop heel snel weer wat van je te horen (via blog, of mail of misschien wel post:)). Ik kijk iedere dag of er al weer wat nieuws van je is, super leuk om jullie via de blog te kunnen volgen! Hele dikke kus schat, hou je goed, looooove you!!!! XXX Mam Ohhh, vergeet helemaal je de groetjes te doen van Marissa, die ik in NY heb gezien!! T gaat heel goed met haar, weer leuke rondleiding gehad in haar prachtige kantoor, zo leuk om haar weer te zien! Ze vind t super wat je doet!! Bye lieverd!! XXX

    ReplyDelete
  25. to jenny simpson charlie 1 12J

    happy birthday jenny!!

    sending a letter tomorrow

    lots of love

    jennifer

    ReplyDelete
  26. To Frederique de Laat
    Group : Charlie 1
    India 12 J

    Hi lieve freddie!!!!!!!!! Waarom sta je niet op het filmpje met je kroeshaar??????
    Ik heb volgende week tt week, 4 tentamens en 2 toetsen dus lekker aan het leren de hele dag. Ga volgende week naar India, helaas zit ik veeeel te ver van jou vandaan om je even te komen knuffelen. Ben benieuwd hoe alles je afgaat, poepen in de grond en uit een mes tin eten enzo! Na 3 maanden wil je niet meer anders hahahaha. Hoop dat alles goed met je gaat. Stuur een mailtje als je kan!!! Love you fredjoes xxxxxx ster

    ReplyDelete
  27. Laura Van Heurck20 October 2012 at 14:56

    To Hidde Borstlap CHARLIE 1 12j :
    Heeeeey schatje!! Hoe gaat het met je ? Met mij alles goed! ben gisteren nog naar t' lof geweest! was heel gezellig!! wel super druk! Heb gisteren ook nog een brief opgestuurd. Mama, Louis en charlie hebben ook een briefje geschreven! het zit allemaal in 1 grote enveloppe. Kan je lekker veel lezen als het aankomt!
    Heb je jou briefje al kunnen opsturen ? hoop het wel hoor! Kzou heel graag iets van je willen horen! Maar ik denk wel dat het goed gaat met je! Als ik je zo bezig zie/hoor op het filmpje mis ik je wel!! Typisch mijn hidje, die grapjes!
    Lieve schat, veel plezier! Ik denk heel erg veel aan je!! Love you!!! xxx je kleine dwergje
    Ik mis je :(

    ReplyDelete
  28. Seth - 12J - Tango6 - It seems ages since we have seen or heard form you. Everybody tells me that you will be fine, I hope they are right. Looking forward to seeing your photos. Played golf today, played the worst golf of my life on the front 9 and the best on the back 9.Bloody game! I think if you all the time. Big news here is that Jimmy Saville was one of the worst sex offenders ever. Hey ho!

    ReplyDelete
  29. Julia van Moorsel22 October 2012 at 15:18

    to Frederique de Laat 12J Charlie 1

    heeeeee freddie! ik snap niet veel van deze blog maar heb geprobeerd alle foto's af te zoeken naar een lange blonde dunnen nederlandse schoonheid waar doutzen kroes niks bij is maar kam je amper vinden :(. ik hoop dat je dit te lezen krijgt want je moet even weten dat ik je mis stinkerd!!! tot hoelang ben je nog wc's aan het bouwen? vind het echt goed wat jullie daar aan het doen zijn! ik zou niet kunnen leven zonder wc. ben zo benieuwd hoe je groep is, hoe jij nu leeft enz. hoop dat je hier op kunt antwoorden! even een update uit het hoge noorden van nederland. clubvormen is eindelijk klaar!!!! zit met bel echt superrr leuk! zijn nu heel druk aan het klussen voor kermesse.is heel gezellig (beetje schilderen, beetje drinken, beetje pizza eten, helemaal mijn ding)! studie is niet zo fantastisch maar ben me heel erg aan het focussen op tandheelkunde. hoop zo dat het lukt. ik ben nu mijn hele agenda aan het doorzoeken wanneer je terug komt want ik weet het 100% zeker dat ik het had opgeschreven. zodra je terug komt ga ik je eerst dood knuffelen, daarna een hamburger geven, dan in de trein zetten en dan ga ik je groningen laten ziennnn!!! whaaaaaaaah ik wil zo graag met je kletsennnn wat mis ik het. vind het zo leuk dat ik je nu berichtjes kan sturen! hoop dat je het kan ontvangen anders loop ik nu echt kak te lullen waar niemand wat aan heeft hihihihi. freddy ik ga weer verder leren. doe de groeten daar aan je groupie en al your friends en de indianen (goeie grap jul, ja i know fred) dikke kussen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jul

    ReplyDelete
  30. to Rory Stoddart Charlie 1,
    Well, you still look alive and not too thin.
    Thinking of you a lot.
    Ez's student loan has still not come through so I expect she is eating a lot worse than you.
    We go to see her in a couple of weeks and I have my orders of what to cook for her. It does not include Chocolate cake so I look forward to making one for you in December. Lots of love, Gran XX

    ReplyDelete
  31. Joris Moolhuijsen Charlie 1
    Lieve Joris, hee man, wat super leuk je vanmiddag even gesproken te hebben, je klonk zo enthousiast. Ben heel benieuwd hoe jullie de volgende opdracht gaan beleven. Hier alles prima, denken veel aan jou en Annebel. Je zus doet het ook geweldig, wat maken jullie veel mee zeg, dat wordt minimaal een avond naar jullie verhalen luisteren. Maar zover is het nog niet, blijf lekker genieten, wij blijven je volgen!! Liefs, Albert en Alice

    ReplyDelete